خوش آمدید
لطفا تا بارگزاری کامل سایت کمی صبر کنید
 

نویسندگان

پیوند های روزانه

امکانات
ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

<-PollName->

<-PollItems->

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 21
بازدید دیروز : 13
بازدید هفته : 92
بازدید ماه : 133
بازدید کل : 36865
تعداد مطالب : 69
تعداد نظرات : 2
تعداد آنلاین : 1

Alternative content





همه چیز درباره موشک
ارسال شده در سه شنبه 17 بهمن 1391برچسب:, ، توسط سبحان سرمدی ، با موضوع <-PostCategory-> ,

رای دیگر کاربردها، موشک (ابهام‌زدایی) را ببینید.

موشَک پرتابه‌ای است که با نیروی واکنش ناشی از خروج گاز (معمولاً ناشی از سوختن سوخت) حرکت می‌کند. در موشک ماده سوخت حمل می‌شود و سوختن سوخت در آن نیاز به اکسیژن هوا ندارد. از این دید موشک کاملا شبیه راکت است. تنها تفاوت اساسی موشک و راکت در امکان هدایت موشک پس از پرتاب است. در حقیقت موشک نوعی راکت هدایت شونده می‌باشد.[۱]

موشک‌ها از دید سوخت به دو دسته موشک با سوخت مایع و موشک با سوخت جامد بخش می‌شوند.

محتویات

ریشه و کاربرد

کلمه ی موشک از واژه لاتین mittere به معنی فرستادن به می آید. در کاربرد نظامی،به معنی مهماتی هستند که به صورت پیش بینی شده به هدفی فرستاده می شوند که به شرح طبقه بندی می شوند:

  • دستگاه که با انرژی الکتریکی یا مکانیکی کار می کند،مهمات هدایت شده که در هوا یا فضا سفر می کند.موشک نامیده می شود(یا موشک هدایت شده)
  • دستگاهی که با انرژی الکتریکی یا مکانیکی کار می کند،مهمات هدایت نشده که با نام راکت شناخته می شوند.
  • مهماتی که با انرژی الکتریکی یا مکانیکی کار نمی کند و از تفنگ شلیک نمی شوند بمب هستند چه هدایت شده باشند چه هدایت شده نباشند.ولی اگر هدایت شده باشند به نام بمب هدایت شده یا بمب هوشمند شناخته می شوند.
  • مهماتی که از تفنگ شلیک می شوند به نام پرتابه شناخته می شوند چه هدایت شده باشند چه نباشند.اگر قابلیت منفجر شدن را داشته باشند به طور خاض به آن ها خمپاره یا بمب های خمپاره اندازی می گویند.
  • مهماتی که با انرژی الکتریکی یا مکانیکی کار می کند که در آب حرکت می کنند به نام اژدر شناخته می شوند.(کاربرد قدیمی تر شامل اژدر ثابت است،که در حال حاضر با نام مین شناخته می شوند که انواعی از آن با نام و هستند)
  • نارنجک ها معمولاً جزء موشک ها به حساب نمی آیند.

تاریخچه

اولین موشک های ساخته شده به عنوان سلاح جنگی،یک سری موشک بودند که توسط آلمان نازی در جنگ جهانی دوم ساخته شدند.مشهور ترین آن ها وی-۱ و وی-۲ بودند هر دوی آن ها از یک سیستم ساده ی مکانیکی خلبان اتوماتیک استفاده می کردند تا موشک در مسیر از قبل مشخص شده پرواز کند. نوع کمتر شناخته شده آنان یک سری از موشک های ضد ناو و ضد هوایی بودند که سیستم کنترل آن ها رادیویی بود و توسط اپراتور کنترل می شد.هرچند این سیستم های قدیمی در جنگ جهانی دوم در تعداد کم تولید شدند.

فناوری

موشک های هدایت شونده تعداد اجزای متفاوتی دارند:

  • هدف گیری و/یا هدایت
  • سیستم پرواز
  • موتور
  • کلاهک

سیستم هدایت

ممکن است موشک ها به چند طریق هدایت شوند.عمومی ترین روش این است که از یک نوع پرتو استفاده شود.مثل فرو سرخ یا لیزر یا موج‌های رادیویی تا موشک را به طرف هدف هدایت کنند.این پرتو ممکن است از خود هدف سر چشمه گرفته باشد(مثل گرمای موتور یا موج های رادار دشمن)یا ممکن است از خود موشک تامین شود(مثل رادار) یا ممکن است توسط یه شخص ثالث خودی تامین شود(مثل رادار وسیله نقلیه پرتاب یا پلت فرم پرتاب،یا یک نقش دهنده لیزر که توسط پیاده نظام عمل می کند)دو تای اولی معمولاً با اصطلاح شلیک و بعد هیچ شناخته می شوند چون نیازی به پشتیبانی بیشتر یا کنترل شدن از وسیله نقلیه یا پلت فرم پرتاب کننده ندارند تا عمل کنند.روش دیگر این است که از دوربین تلویزیونی استفاده کنند که به وسیله نور مرئی یا فروسرخ می توانند هدف را ببینند.تصویر ممکن است توسط یک عملگر انسانی استفاده شود تا موشک را راهنمایی کند به سوی هدف یا این کار توسط یک کامپیوتر انجام شود.یکی از عجیب ترین روش ها برای هدایت موشک استفاده از کبوتر برای سوق دادن آن به سوی هدف است. خیلی از موشک ها از ترکیبی از دو روش بالا یا بیشتر بهره می گیرند تا دقت و شانس برخورد موفقیت آمیز به هدف را ارتقا دهند.

سیستم های هدف گیری

روش دیگری برای هدف گیری موشک این است که به موقعیتی از قبل شناخته شده پرتاب شود،با استفاده از سیستم های هدایتی مثل سیستم موقعیت‌یاب جهانی یا ترکام یا ،این سیستم هدایت،موشک را با دانستن موقعیت فعلی موشک و موقعیت هدف و سپس حساب کردن مسیر بین آن دو هدایت می کند.همچنین این کار می تواند توسط یک کاربر انسانی با دقت کمتر انجام گیرد. کاربر انسانی هدف و موشک را باید ببیند.که به وسیله کابل یا رادیو بر اساس کنترل از راه دور هدایت می کند.یا به وسیله یک سیستم اتوماتیک که همزمان موشک و هدف را ردیابی می کند.

انواع موشک

موشکها بطور کلی به چهار دسته هوا به هوا، هوا به زمین، زمین به هوا و تقسیم بندی می‌شوند. هریک از گروهها نیز براساس برد، نوع سوخت، نوع کلاهک و نوع سیستم هدایت به زیرگروههایی تقسیم می‌شوند. لیست زیر معروفترین انواع موشکها را نشان می‌دهد.[۲]

موشک‌ها را همچنین می‌توان بر اساس نوع سطح پرتاب به دریاپایه،

پانویس

منابع

  • ویکی‌پدیای انگلیسی، نسخه ۲۶ سپتامبر ۲۰۰۶.
  • مجلهٔ جنگ افزار فارسی.

ویکیپدیای انگلیسی، نسخه 11 آگوست 2012

جستارهای وابسته

جستجو در ویکی‌انبار در ویکی‌انبار پرونده‌هایی دربارهٔ موشک موجود است.

همه ورزش ها
ارسال شده در سه شنبه 17 بهمن 1391برچسب:, ، توسط سبحان سرمدی ، با موضوع <-PostCategory-> ,

وَرزش به تمامی گونه‌های فعالیت فیزیکی بدن گفته می‌شود که شرکت کنندگان آن می‌توانند به صورت منظم و سازمان یافته یا گاه به گاه در آن شرکت کنند و از آن برای بهبود تناسب اندامشان و یا فراهم آوردن سرگرمی و تفریح بهره ببرند. ورزش می‌تواند به صورت رقابتی برگزار شود که در این صورت باید بر پایهٔ رشته قوانینی که مورد توافق همگان است، یک یا چند برنده در آن مشخص گردد که در این گونه ورزش‌ها شرکت کنندگان باید درجه‌ای از توانمندیهای مربوط به آن رشته را دارا باشند بویژه در رده‌های بالاتر. هم اکنون با در نظر گرفتن ورزش‌های تک نفره، صدها رشتهٔ ورزشی وجود دارد. ورزش‌های گروهی می‌تواند در افراد را در قالب دو یا چند تیم دسته بندی کند و تیم‌ها با هم رقابت کنند یا اینکه افراد به صورت تکی با دیگران رقابت می‌کنند. گونه‌هایی از فعالیت‌های غیر فیزیکی وجود دارد که گاهی آن‌ها را به ورزش نسبت می‌دهند؛ برای نمونه می‌توان به ورق‌بازی و بازی‌های تخته‌ای اشاره کرد. البته در حالت کلی نمی‌توان از این فعالیت‌ها با نام ورزش یاد کرد چون تکاپوی فیزیکی در آن‌ها وجود ندارد.

تعریف ورزش به هدف و منظور از انجام آن بستگی دارد.

برای نمونه پیکارهای شنا که در برابر هزاران نفر در یک استخر سرپوشیده مسابقاتی انجام می‌گیرد یک گونه از ورزش بشمار می‌رود در حالیکه شنا در یک استخر معمولی یا در دریا یک تفریح شمرده می‌شود.

رشته‌های فراوانی در ورزش وجود دارند و مردم زمان و هزینه زیادی را چه به عنوان شرکت کننده و چه به عنوان تماشاگر صرف ورزش می‌کنند.

ورزش و ورزش کردن طی سالیان طولانی از قالب یک تفریح و سرگرمی به قالب یک حرفه و فعالیت درآمده‌است و تعداد بیشماری از ورزشکاران حرفه‌ای در سراسر جهان از طریق ورزش به ثروت رسیده‌اند. این یکی دیگر از خصوصیات ورزش به شمار می‌آید.

امروزه ورزش زنان نیز جایگاه ویژه‌ای در مجامع بین‌المللی پیدا کرده‌است.

واژهٔ ورزش که از دیرباز معنای تمرین و ممارست داشت به هنگام تصویب «قانون ورزش اجباری در مدارس» در ۱۶ شهریور ماه ۱۳۰۶ خورشیدی به‌طور رسمی به معنای امروزی وارد قاموس واژگان دولتی ایران شده‌است.*[۱]

محتویات

پیشینه

یک تیم فوتبال نوجوانان در ایندیانا - آمریکا

.

توسعهٔ ورزش‌ها با توجه به گذشتهٔ کامل آن‌ها، مطالب مهمی را دربارهٔ دگرگونی‌های اجتماعی و دگرگونی‌های خود ورزش‌ها آشکار می نمایند.

کشف‌های بسیار مدرنی در فرانسه، آفریقا و استرالیا دربارهٔ وجود دارد (برای نمونه

واقعیت‌های هنری و ساختاری وجود دارد که نشان می‌دهد که در ۴۰۰۰ سال پیش از میلاد مسیح چینی‌ها با ورزش و فعالیت‌های شبیه آن سر و کار داشته‌اند. به‌نظر می‌رسد که ورزش ژیمناستیک یکی از ورزش‌های پرطرفدار و عمومی در چین باستان بوده‌است. آثار باقیمانده از فرعونها نشان می‌دهد که تعداد زیادی از ورزش‌ها، شامل شنا و ماهیگیری، بطور کامل توسعه و تکمیل شده بود و بطور منظمی در چندین هزار سال قبل در مصر باستان انجام می‌شده‌اند. سایر ورزشهای مصر باستان شامل پرتاب نیزه، پرش ارتفاع و کشتی گرفتن بود. ورزش‌های ایران یا پرشیای باستان مانند هنر نظامی ایرانیان درزمان زرتشتیان ارتباط نزدیکی با مهارت‌های دفاعی و رزمی جنگی داشت. از رشته‌های ورزشی دیگری که در پرشیا رواج داشت از چوگان و می‌توان نام برد. در اروپا، علائم باقیمانده از شمایلی از آماده کردن جنگاوران برای جنگ را نشان می‌دهد که یادآور ورزش در عصر حاضر است. پیشینه این تصاویر به ۱۳ قرن قبل از میلاد مسیح باز می‌گردد.

شمار زیادی از رشته‌های ورزشی از قبیل، کشتی، دویدن، بکس، پرتاب نیزه، پرتاب دیسک، راندن گاری در زمان یونان باستان وجود داشته‌اند. این فعالیت‌ها ارتباط فرهنگ نظامی و توسعه ورزش در یونان باستان را نشان می‌دهد. از زمانی که یونانی‌ها المپیک را بوجود آوردند، ورزش بخشی از فرهنگ این کشور شده‌است. بازیهای المپیک در ابتدا هر چهار سال یکبار در

فوتبال و کشتی کج محبوب‌ترین و مردمی‌ترین ورزش در سطح جهان است.

جایگاه ورزش در ایران باستان

دکتر باستان شناس فرانسوی درباره ورود آریانها هزار سال قبل از میلاد می‌گوید: این سواران ایرانی با زن، بچه و گله وارد شدند و مزیت تقسیم ناحیه را به مالک کوچک متعدد به دست آوردند و بیشتر آنان همراه گروه سواران خود به خدمت امرای محلی درآمدند.

آریایی‌ها یکی از شعب مردمان هند و اروپایی بودند. برخی از باستان شناسان معتقد هستند که ساکنین اولیه آریان‌ها یا آریایی‌ها در قسمت شرقی و جنوب شرقی دریای خزر بوده و برخی دیگر آن‌ها را به مردمان قفقازیه که به قسمت‌های جنوبی خزر آمده‌اند نسبت می‌دهند.

اینان مردانی بودند که به عنوان سرباز مزدور زندگی می‌کردند. ایشان سربازانی را تشکیل می‌دادند که می‌بایست یک روز جانشین امرایی بشوند که خود در خدمت ایشان بودند.

تاریخ مهاجرت آن‌ها نیز به درستی روشن نیست ولی بین دو هزار سال تا پانصد سال قبل از میلاد این قوم به سرزمین ایران آمده و افراد بومی و محلی را به جنوب برده‌اند.

بنابراین آریان‌ها مردمانی قوی، سلحشور و صحرا گرد بوده و کار عمده شان پرورش حیوانات اهلی و شکار و سواری و تیراندازی بوده‌است.

ورزش و تقویت قوای بدنی و مهارت در جنگ و سواری و تیراندازی و راهپیمایی از اصول متداول این مردم بوده‌است قومی که دائما در حال کوچیدن و منازعه با بومی‌های محلی بوده و به قهر و غلبه زمینها و کشتزارها را تصاحب می‌کرده قطعا باید چالاک و سلحشور و بردبار و قوی اندام باشند.

این مردم بتدریج شهر نشین شده و ده و شهر و قصبه بوجود آورده‌اند از وقتی که آریان‌ها شهر نشین شدند همیشه مورد هجوم شعبه دیگر آریایی‌ها – سکاها واقع شدند.

قبل از تشکیل دولت ماد، آریان‌ها به شکل ملوک الطوایفی می‌زیسته و رئیس هر خانواده با قدرت کامل خانواده را اداره می‌کرد، و در مواقع جنگ یکی از رؤسای این خانواده فرماندهی لشکر را به عهده می‌گرفتند که بعدا مقام سلطنت از همین اختیارات به وجود آمد. در آن زمان هیچ یک از امراء و سلاطین قدرت رئیس خانواده را تهدید نمی‌کردند.

از قرن نهم قبل از میلاد سه تیره بزرگ آریایی در سرزمین ایران به حکومت رسیدند، در مشرق باختری‌ها، در مغرب مادها و در جنوب پارس‌ها.

آن چه از اخلاق و آداب این زمان روشن است حالت آماد گی قوم آریایی برای حرکت و جنگ و دفاع بوده و در این عصر کشت غلات کاملا مرسوم شده و در دهات و قصبات مزارع رونق بیشتری یافتند.

تربیت حیوانات اهلی را عملی ساخته و اسب و سگ از نظر فوایدی که در جنگ و سفر و حضر و نگهبانی رمه و گله داشتند بیشتر اهمیت داشت.

روحیه ورزشکاری

تحریک و تحرک بخشیدن به ورزشها اغلب یک حالت ووسیله بیاد ماندنی نمی‌باشد. برای مثال، پیشقدمان دریانوردی و قایق رانی اغلب می‌گفتند که اغلب مسابقه قایق‌های باد شونده به معنی تحریک بخشیدن به مهارتهای یادگیرندگان قایق رانی و دریانوردی است. اما با وجود این، اغلب مهارتهای محرک برای افزایش قابلیت کارآیی و عملکرد در موقع رقابت بیشتر از یادگیری باهم ادغام می‌شوند. روحیه ورزشکاری یک روحیه یا حالتی را بیان می‌کند که از آن فعالیت یا رقابت بخاطر خود آن لذت می‌برند. این حالت عاطفی معروف توسط خبرنگار ورزشی به این صورت معنی می‌شود که مهم نیست که شما برنده یا بازنده شدید بلکه این مهم است که بازی را انجام داده‌اید. ، " و شعار المپیک مدرن که توسط بنیان گذار آن پییر د کوبرتن این است. مهمترین چیز این نیست که برنده نشدید اما این است که شما شرکت کردید، نمونه‌هایی از بیان این حالت عاطفی مناسب هستند. بیان می‌شود.

اما اغلب فشار برای رقابت یا یک تمایل فردی برای احراز کارآیی مانند فشار و زور تکنولوژیمی تواند بر بازی لذت بخش و رقابت عادلانه توسط شرکت کنندگان تاثیر بگذارد.

افراد مسئول برای فعالیتهای تفریحی اغلب در جستجوی شناخته شدن و کسب احترام در ورزشها هستند که با پیوستن به فدراسیون ورزشها مانند کمیته بین المللی المپیک یا با تشکیل هیئت منظم وقانونی اقدام به این کار می‌کنند. دراین صورت ورزشها از حالت تفریحی به حالت رسمی عوض می‌شوند: در ارتباط با اعضای جدید اخیر از قبیل دوچرخه سواران BMX، کوهنوردان برفی، و کشتی گیران هستند بعضی از این فعالیتها جنبه عمومی و همگانی دارند اما شکل گیری غیر یکسان در فرمهای مختلف برای مدت زمان طولانی دوام داشته‌است. در حقیقت، مققرات رسمی ورزشها در ارتباط با زندگی مدرن و توسعه فزاینده‌است.

روحیه ورزشکاری، تحت هر اسمی مربوط به رفتار رقابت کننده در قبل، در طی و بعد از رقابت می‌باشد. نه تنها اگر یک ورزشکار برنده شود باید روحیه ورزشکاری خوبی داشته باشد وآن را حفظ کند بلکه اگر او ببازد باید همچنین این روحیه را حفظ کند. برای مثال در

شامل رد شدن از روی خط رقابت عادلانه و ایجاد خشونت و دعوا است. ورزشکاران، مربیان، طرفداران آنها و والدین بعضی وقتها رفتار خشونت آمیز را بر علیه افراد یا املاک و تاسیسات در نمایش ناراحتی از عادلانه بودن نمایش، احاطه طرف مقابل و عصبانیت یا جشن و سرور در پیش می‌گیرند.

تغذیه

امروز بیش از هر زمان دیگری ارزش فعالیتهای بدنی و نقش آن در سلامت شناخته شده‌است. در واقع زندگی ماشینی، فعالیتهای حرکتی روزمره را کاهش داده و برای جلوگیری از بروز بسیاری از بیماریها ورزش امری ضروری است. گاهی یک ورزشکار فراتر از حفظ سلامتی در رشته‌ای خاص جهت کسب مقام قهرمانی کوشش مستمر می‌نماید که در این شرایط تمامی عوامل در بدن تغییر می‌کنند. قلب، ریه، دستگاه گوارش، هورمون‌ها، سیستم عصبی و بخصوص ماهیچه‌ها نیاز به تطابق با وضعیت جدید دارند. در واقع هیچ استرس و فشاری مانند یک ورزش سنگین و طولانی مدت روی بدن تأثیر نمی‌گذارد. بنابراین جهت کسب مقام قهرمانی یکی از مسایل مهم، تغذیه ورزشکاران است.

انرژی

انرژی مورد نیاز برای یک ورزشکار به عوامل مختلفی مثل خصوصیات فردی ورزشکار (قد، وزن، جثه فرد، جنس، سن و بلوغ)، مدت ورزش، نوع و شدت ورزش و شرایط جغرافیایی محل زندگی فرد بستگی دارد. بطور کلی طی فعالیت ورزشی از یک طرف میزان متابولیسم پایه (BMR) افزایش می‌یابد و از طرف دیگر فعالیت فرد زیاد می‌شود. بنابراین مقدار نیاز انرژی بین ۳ تا ۶ هزار کیلو کالری در روز توصیه می‌شود. برای ورزش‌های سنگین مثل اسکی، ماراتن و ورزش‌های تیمی حداکثر انرژی لازم است که برای این نوع ورزش‌ها توصیه می‌شود ۷۵-۷۰ درصد کالری رژیم از منبع کربوهیدرات که قسمت اعظم آن از نوع کمپلکس می‌باشد تأمین گردد.

در ورزش‌هایی که انرژی زیادی در مدت کوتاه نیاز دارند مثل کشتی و شنای ۵۰ متر، میزان نیاز انرژی بین ۵۰۰-۳۰۰۰ کیلو کالری است. کمترین میزان نیاز به انرژی مربوط به فعالیت‌های ورزشی با شدت کم و مدت طولانی و یا ورزش‌هایی که با شدت زیاد و مدت کم انجام می‌شود است. ورزش‌هایی مثل پرش طول، پرش ارتفاع، پرتاب دیسک، پرش با نیزه و غیره.... به طور کلی میزان نیاز انرژی برای زنان ورزشکار ۱۰ درصد کمتر از مردان ورزشکارمی‌باشد.

پروتیین

پروتیین برای رشد و بازسازی، انقباض عضلانی و گاهی تولید انرژی برای ورزشکاران لازم است. اما مصرف زیاد پروتیین بر قدرت عضلانی نمی‌افزاید (فقط حجم عضلات را زیاد می‌کند) و توصیه می‌شود ۱۵-۱۲ درصد انرژی مصرفی بایستی از منبع پروتیین تأمین می‌شود. چون نیاز ورزشکاران به انرژی افزایش می‌یابد، بنابراین مقدار پروتیین مورد نیاز برای فعالیت‌های ورزشی حداکثر ۵/۱ گرم به ازای هر کیلوگرم وزن بدن در روز است که در مورد پروتیین مصرفی توصیه می‌شود.

نسبت پروتیین حیوانی به گیاهی ۶۰ به ۴۰ می‌باشد و نوع پروتیین مصرفی بهتر است از گوشت‌های کم چربی (گوشت سفید مثل مرغ و ماهی) و بیشتر بصورت کبابی یا آب پز باشد. سفیده تخم مرغ و لبنیات کم چربی نیز از منابع خوب پروتیین هستند. جگر منبع خوبی از پروتیین، آهن، فسفر، ویتامین‌های گروه AوB می‌باشد. اما بدلیل اینکه غنی از اسیدهای نوکلییک، ترکیبات پورین‌دار و کلسترول است، مصرف آن بیش از هفته‌ای یک بار توصیه نمی‌شود. باید به این نکته توجه کرد که مصرف زیاد پروتیین باعث ایجاد عوارضی مثل از دست دادن کلسیم، خشکی بدن، ایجاد نقرس، دهیدراتاسیون یا کاهش آب بدن، کنونریس و اختلالات کلیوی می‌شود.

چربی

جهت تولید انرژی برای فعالیتهایی که مدت زیادی طول می‌کشد سوختن مواد حاوی چربی ضروری است. با طولانی شدن ورزش، اسیدهای چرب آزاد از ذخایر بافت چربی رها می‌شوند و برای مصرف عضلات به عنوان سوخت استفاده می‌شوند.

عضلات در ۶۰ تا ۹۰ دقیقه ابتدای ورزش از گلوکز و گلیکوژن ذخیره شده استفاده می‌کنند و پس از ۹ دقیقه اسیدهای چرب آزاد جهت سوخت مصرف می‌شوند. تحقیقات نشان داده که چربی زیاد در رژیم غذایی باعث کاهش قدرت ورزشکاران می‌شود. در تحقیقی که روی دوچرخه سواران انجام گرفته مشاهده شده دوچرخه سوارانی که غذای مصرفی آنها غنی از کربوهیدرات پیچیده (نان‌های سبوس دار، پاستا و...) و محدود از چربی بوده، تا ۲۴۰ دقیقه دوچرخه‌سواری کرده‌اند. در حالی که در نتیجه خوردن غذای چرب مقاومت آنها کم شده و حداکثر تا ۷۵ دقیقه توانسته‌اند فعالیت دوچرخه سواری داشته باشند. بطور کلی چربی مصرفی باید کمتر از ۲۵ درصد کالری رژیم باشد که از این مقدار ۱۰ درصد آن به اسیدهای چرب غیر اشباع حاوی چند باند دوگانه (روغن گیاهی مایع) اختصاص داده شود.

آب

آب تنها ماده‌ای است که کمبود یا فقدان آن تهدید جدی برای سلامتی است. بخصوص در فعالیتهای ورزشی فقدان آب و یا کمبود آب سبب خستگی زودرس ورزشکار می‌شود. نقش آب برای فعالیت قلب و عروق، متابولیسم مواد مغذی، سیستم تنظیمی حرارت بدن و همچنین دفع مواد زاید حاصل از متابولیسم سلولی است. از طرف دیگر انتقال آب از داخل به خارج از سلول و بالعکس متضمن جابجایی یون‌های سدیم، پتاسیم، کلرومنیزم است. هر چند که عرق یک ترکیب هیپوتونیک (رقیق) است و غلظت سدیم، پتاسیم و کلر در عرق کمتر از خون است، ولیکن در فعالیتهای طولانی مدت تعریق زیاد سبب افزایش غلظت خون و در نتیجه خستگی و عدم توان ورزشی می‌شود. مصرف نوشیدنی‌ها و ترکیب آن در فعالیتهای ورزشی به عواملی مثل حرارت محیط، رطوبت محیط، خصوصیات مورفولوژیک و بیوشیمیایی فرد و شدت و مدت ورزش بستگی دارد.

بطورکلی توصیه می‌شود قبل از مسابقات ورزشی حدود ۵۰۰-۴۰۰ سی سی از نوشیدنی‌های مختلف که حاوی گلوکز است، استفاده شود و گاهی اوقات کمی الکترولیت به این نوشیدنی‌ها اضافه شود.

مواد معدنی

در حین فعالیتهای ورزشی نیاز به مصرف بسیاری از مواد معدنی در ورزشکاران افزایش می‌یابد. به عنوان مثال نیاز به کلسیم در ورزشکاران زیادتر می‌شود زیرا کلسیم در افزایش دانسیته استخوانی، از بین رفتن استرس‌های ناشی از ورزش و افزایش توان ورزشی نقش بسزایی ایفاد می‌کند. نیاز به منیزیم افزایش می‌یابد زیرا منیزیم در متابولیسم مواد مغذی و تولید انرژی شرکت می‌کند. نیاز به فسفر افزایش می‌یابد بدلیل اینکه فسفر در تنظیم انرژی بصورت ATP، تعادل اسید و باز و در نتیجه افزایش توان ورزشی مؤثر است.

نیاز به «روی» افزایش می‌یابد زیرا روی جزء ساختمانی بسیاری از آنزیم‌هایی است که در متابولیسم مواد مغذی شرکت می‌کنند و همچنین به همراه مس و آهن در سنتز هموگلوبین و خونسازی شرکت می‌کند. نیاز به مصرف مس به دلیل نقشی که در بالا بردن درصد جذب آهن، سنتزمیلین و فسفر لیپیدها، استحکام بافت پیوندی و همین طور آزادسازی انرژی از مواد مغذی دارد افزایش می‌یابد. و بالاخره نیاز به آهن بدلیل نقشی که آهن در انتقال اکسیژن به صورت هموگلوبین و میوگلوبین و خونسازی دارد بیشتر می‌شود. بنابراین مواد معدنی در تأمین سلامت ورزشکاران از جایگاه ویژه‌ای برخوردار هستند.

ویتامین‌ها

مصرف ویتامین‌ها باید در ورزشکاران جهت افزایش توان ورزشی و کاهش خستگی ناشی از ورزش افزایش یابد. این گروه از مواد مغذی هرچند نقش انرژی‌زایی ندارند و لیکن به صورت کوآنزیم در متابولیسم مواد مغذی شرکت می‌کنند. به عنوان مثال ویتامین‌های B2،B1،B3 همگی برای انرژی‌زایی نقش مهمی دارند. مصرف ویتامین B6 باید در بدن سازان بیشتر شود چون این ویتامین نقش مهمی در سنتز پروتیین‌ها بر عهده دارد. کمبود ویتامین B۱۲ و اسید فولیک در ورزشکاران گیاهخوار که برای چند سال این رژیم را داشته‌اند شایع است و مصرف مکمل برای این گروه توصیه می‌شود.

در فعالیت‌های ورزشی نیاز به ویتامین‌های E، A و C نیز بدلیل نقش آنتی اکسیدانی که دارند افزایش می‌یابد، زیرا در نتیجه ورزش فرایند اکسیداتیو (ورزش‌هایی که در آن اکسیژن زیادی مصرف می‌شود) در عضله افزایش می‌یابد و منجر به افزایش تولید پراکسیدهای چربی و رادیکال‌های آزاد می‌گردد. نتایج مطالعاتی که روی ورزشکاران صورت گرفته نشان می‌دهد که مصرف این سه ویتامین برای مدت ۳ تا ۴ هفته از طریق برنامه غذایی سبب کاهش میزان آنزیم‌های کراتین فسفوکیناز (CRK) و لاکتات دهیدروژناز (LDH) می‌گردد که کاهش این دو آنزیم سبب افزایش توان ورزشی می‌شود.

سیاستها

موقعی که مشکلات سیاسی در محلها و مناطق مختلف وجود داشته باشد خیلی از موارد مبهم در ورزشها دیده می‌شوند.

هنگامی که آپارتاید رویه سیاسی آفریقای جنوبی بود بسیاری از افراد ورزشکار بخاطر خواست وجدان خود در رقابتهای ورزشی در آنجا حاضر نمی‌شدند. بعضی این رویه را مشارکت موثری در فروپاشی و اضمحلال آپارتاید در آن منطقه می‌دانند و بعضی فکر می‌کنند که این کار عمر آن رویه را طولانی کرده و تاثیرهای بدی بجا گذاشته‌است.

در در برلین برگزار شد، شاید در نتیجه آن عوارض برگشتی آن این مسئله را نشان می‌داد، که موقعی که ایدئولوژی توسعه می‌یافت برای تقویت و گسترش یک دکترین مورد استفاده قرار گرفته بود.

در تاریخ ایرلند ورزشهای ایرلندی محلی به مربوط شده‌اند. تا نیمه قرن بیستم میلادی یک شخص می‌توانست از شرکت در بازی ، هاکی یا ورزشهای دیگری که توسط قبول شده بودند به دلیل شرکت در فوتبال یا بازی دیگرحمایت شده از طرف بریتانیای کبیر از بازی در تیمهای محلی محروم شود. تا زمان اخیر GAA به محروم سازی در بازی فوتبال و]]اتحادیه راچبی [[در بازیهای محلی ایرلندی ادامه می‌داد. این محروم سازی هنوز اعمال می‌شود، اما برای بازی فوتبال و راچبی که در بازی می‌شود تا زمانی که تعمیر می‌شود، اجازه داده شده‌است. تا زمان اخیر تحت قانون ۲۱ از GAA اعضای نیروهای امنیتی انگلستان و اعضای از بازی در تیمهای ایرلندی محروم بودند اما، در سال ۱۹۹۸ به واقعه این محروم سازی پایان داد.

ناسیونالیسم اغلب شواهدی عمومی برای ایجاد خشوند در ورزشها یا در گزارش افرادی است که در تیمهای ملی رقابت می‌کنند یا نکته پردازان و حضاری که می‌توانند یک مشاهده پارتیزانی نشان دهند می‌باشد. این گرایشها بر خلاف اصول بنیادی خود ورزشها است که آن را بخاطر خودش و لذت بردن از شرکت در آن جالب می‌داند، است.

هنر

Battle in the Bubble.jpg

ورزشها وابستگی‌ها و ارتباطات بسیاری با هنر دارند. اسکیت روی یخ و تای چی، برای مثال ورزشهایی هستند که با نمایش‌های هنری در اساس خود نزدیک می‌باشند. : تماشای این فعالیتها با تجربه تماشای رقص باله نزدیک و یکسان است. بطور مشابه، فعالیتهای دیگری هستند که وجوه ورزشی و هنری در عمل و اجرای خود شامل می‌باشند، مانند ، ژیمناستیک هنری، بدن سازی، پارکور، یوگا، $rating_widget_type='rate';$rating_widget_theme=1;$rating_widget_url='';


ارسال شده در 17 بهمن 1391برچسب:, ، توسط سبحان سرمدی ، با موضوع <-PostCategory-> ,

l.


ارسال شده در 17 بهمن 1391برچسب:, ، توسط سبحان سرمدی ، با موضوع <-PostCategory-> ,

 welcome Glitter graphics


دانلود نرم افزار بسیار عالی کم حجم Kids Land بصورت فلش و آموزش انگلیسی برای مبتدایان
ارسال شده در 17 بهمن 1391برچسب:, ، توسط سبحان سرمدی ، با موضوع <-PostCategory-> ,
            نرم افزار بسیار عالی کم حجم Kids Land بصورت فلش


انگلیسی واقعی

                                              جهت مشاهده قبل از دانلود کلیک کنید.

تصاوير زيباسازی ، كد موسيقی ، قالب وبلاگ ، خدمات وبلاگ نويسان ، تصاوير ياهو ، پيچك دات نت www.pichak.net

        آموزش آنلاین انگلیسی برای مبتدایان بصورت فلش.کلیک کنید.


دانلود بازی بصورت فلش برای تقویت نوشتاری زبان انگلیسی
ارسال شده در 17 بهمن 1391برچسب:, ، توسط سبحان سرمدی ، با موضوع <-PostCategory-> ,
دانلود بازی بسیار زیبا بصورت فلش برای تقویت  محارت نوشتاری زبان انگلیسی

http://www.isbprimary.com/wp-content/uploads/2012/08/look-cover-write-check-website-screen-shot-300x207.png

انگلیسی واقعی




آموزش ساعت به انگلیسی + دانلود نرم افزار تعیین سطح
ارسال شده در 17 بهمن 1391برچسب:دیالوگ درس 10زبان دوم راهنمایی, ، توسط سبحان سرمدی ، با موضوع <-PostCategory-> ,

 

روی تصویر کلیک کنید.(آنلاین)

  It's Winter Time!

جهت دانلود نرم افزار تعیین سطح :

 

 


Learning ABC
ارسال شده در 17 بهمن 1391برچسب:, ، توسط سبحان سرمدی ، با موضوع <-PostCategory-> ,
     دانلود بهترین نرم افزار آموزش حروف الفبای انگلیسی" ABC" با فرمت فلش-M2.1حجم

Click to see larger images

انگلیسی واقعی


دانلود پاورپوینتهای متفرقه آموزش زبان و نرم افزار کتب درسی برای موبایل (جاوا) و کتب دیگر
ارسال شده در 17 بهمن 1391برچسب:, ، توسط سبحان سرمدی ، با موضوع <-PostCategory-> ,

دانلود پاورپوینتهای متفرقه آموزش زبان

 body collective nouns Idiom Dictionary
Initial vowels How old are you  Pronouns
clothes 1 clothes 2 Animals -Farm-Cards
Shapes & ColorsJobsInsects
FruitsFeelingsBirthday



دانلود نرم افزار کتب درسی برای موبایل (جاوا)

کتاب واژگان گاج دبیرستان کتاب زبان 1 دبیرستان کتاب زبان دوره پیشدانشگاهی
کتاب گرامر دوم راهنمایی کتاب گرامر سوم راهنمایی کتاب زبان 3 دبیرستان




دانلود کتب دیگر آموزش زبان با فرمت pdf    

 راهنمای تلفظ معنای نام انگلیسی کشورها Picture Grammer For Childern Starter 








دانلود SaraDic Mobile Dictionary Final version و کتاب آموزش تصویری زبان انگلیسی
ارسال شده در 17 بهمن 1391برچسب:, ، توسط سبحان سرمدی ، با موضوع <-PostCategory-> ,

دانلود ديكشنري جديد سارا براي گوشي هاي موبايل با فرمت جاوا

دیکشنری سارا با داشتن کامل ترین گنجینه لغات و سرعت بسیار بالا در ترجمه به یکی از بهترین مترجم های گوشی تبدیل شده است . در نسخه فعلی حتی گوشی های لمسی را پشتیبانی می کند . این نرم افزار بر روی اکثر گوشی های دنیا که سیستم عامل جاوا ، سیمبیان و آندروید را دارند قابل نصب است . تنها گوشی هایی که نمی توانند فایل های بیشتر از 1 مگابایت نصب کنند با دیکشنری مشکل دارند .زیرا این دیکشنری حجم بالایی دارد .

 

از امکانات جذاب دیکشنری سارا می توان به موارد زیر اشاره کرد :

 - سرعت بسیار بالا در جستجو

 - قابلیت ترجمه فارسی به انگلیسی ، انگلیسی به فارسی و انگلیسی به انگلیسی

 - پشتیبانی از گوشی های لمسی یا تاچ

 - دارای افکت های زیبا

 - محیط بسیار کاربر پسند و فارسی

 - کامل بودن دیکشنری

حجم:10MB

انگلیسی واقعی


بهترین راه آموزش زبان انگلیسی ، آموزش به زبان مادری یعنی آموزش تصویری است همانگونه که فارسی را فرا گرفتیم .این کتاب اولین کتاب آموزش تصویری زبان انگلیسی به زبان ساده و مهیج می باشد .
شما در طول یک ماه می توانید زبان انگلیسی را فرا بگیرید .

 زبان: فارسی و انگلیسی  نویسنده: مهندس حمید ریاضی
 نوع فایل: PDF
 تعداد صفحات: 100  ناشر: آی آر پی دی اف
 حجم کتاب: 15.23 مگابایت

IE: در صورت دانلود نشدن کتاب، بر روی دکمه Download راست کلیک کرده و گزینه ...Save Target As را انتخاب کنید.


کتاب تمرین دیالوگ (مکالمه) برای موبایل

کتاب واقعا" مفید و بدرد بخور برای شما .اسم کتاب دیالوگ (مکالمه ) زبان انگلیسی می باشد برای تقویت زبان دیالوگ خود این کتاب مفید است .که این کتاب شامل از سطح مقدماتی و متوسط و پشرفته می باشد برای راحتی و جلوگیری از

خستگی به صورت سری هر سطحی قرار گرفته شده است امیدوارم مفید واقع شود.


جهت دانلود مکالمات انگلیسی برای سطح متوسط Timesaver Intermediate Listening



دانلود پاورپوینت باغ وحش و آب و هوا و فایل تصویری colors(مرتبط با درس یک دوم)
ارسال شده در 17 بهمن 1391برچسب:, ، توسط سبحان سرمدی ، با موضوع <-PostCategory-> ,
پاورپوینت at the zoo (مرتبط با درس 3 سوم)

پاورپوینت آب و هوا(مرتبط با درس 9 سوم)

فایل تصویری colors (مرتبط با درس یک دوم)



دانلود نرم افزار علائم فونوتیک بصورت فلش و پوستر فونوتیک با فرمت pdf ـ بسیار جالب برای کلاسهای درس ه
ارسال شده در 17 بهمن 1391برچسب:, ، توسط سبحان سرمدی ، با موضوع <-PostCategory-> ,


دانلود پوستر فونوتیک با فرمتpdf


کلیپ علوم دوم راهنمایی
ارسال شده در سه شنبه 17 بهمن 1391برچسب:, ، توسط سبحان سرمدی ، با موضوع <-PostCategory-> ,

کلیپ علوم دوم راهنمایی دانلود


ه سایت برای وبلاگ نویسا کلیک
ارسال شده در سه شنبه 17 بهمن 1391برچسب:, ، توسط سبحان سرمدی ، با موضوع <-PostCategory-> ,

سلاممممممممم

یه سایت برای وبلاگ نویسا کلیک کنیدwww.nimdar.net/

 


سایت برای چت
ارسال شده در سه شنبه 17 بهمن 1391برچسب:, ، توسط سبحان سرمدی ، با موضوع <-PostCategory-> ,

سلام دوستانم

اگه دوست دارید یک سایت چت رو بشناسید و خوب چت کنید کلیک کنید


ورزش و خنده
ارسال شده در دو شنبه 16 بهمن 1391برچسب:, ، توسط سبحان سرمدی ، با موضوع <-PostCategory-> ,

با سلام خدمت کاربران عزیز.این وب به چند نویسنده نیاز دارد و پس از جذب نیرو شروع به کار میکند.

د.


 

1عکس طنز!!!

تبلیغات پیراهن تیم ملی ...  دیروز  -  حال  -  آینده

karikator-tabligh


 

سری 9 طنز+عذرخواهی

از این که دیروز آپ نکردم عذر میخوام.اینترنتم قطع شده بود.

و اما طنز روز ...


طبقه بندی: طنز!!!،

وعض خوب استقلال.

 

شوخی مظلومی و فتح الله زاده قبل از بازی با فولاد

 
www.khabaronline.ir
به گزارش خبرآنلاین؛ اگرچه استقلال به دلیل مشکلات متعدد مالی و جور نبودن ستاره های تیم ، دور هم این روزها فوتبال خیلی قشنگی را به نمایش نمی گذارد اما همین که استقلال در کنار صبا به صدر چسبیده و در 4 بازی ، 8 امتیاز از پرسپولیس پیش افتاده کافی است تا رابطه مظلومی و فتح الله زاده حسابی گرم باشد. این قدر گرم که حسابی سر به سر هم بگذارند و با هم شوخی کنند. مثلا همین نشست قبل از سفر تیم به اهواز بود که مظلومی به حاجی گفت:« هر چی تازوندی بسه حاجی . حالا دیگه نوبت ماست. این بار می خواهیم بریم خوزستان ، به شهر ما. حالا که بهت ویژا ندادیم بیایی ، حاسب کار می آید دستت .» حاجی هم که کلا در هیچ شرایطی کم نمی آورد با قاه قاه خنده پاسخ می دهد:« حاجی حان من تو پاسم ویزای شینگن دارم ، همه جای دنیا می روم ، اهواز که سهل است می روم آلمان!»

به نظر می رسد تا روزی که استقلال این چنین در صدر جدول باشد ، این رابطه گرم می ماند چون حاجی همان طور که خودش گفته فقط قهرمانی دوست دارد!

طبقه بندی: اخبار استقلال.،

تیم ملللللیییییییییی!!!!!!!!!!!

لیست تیم ملی اعلام شد / بازگشت فرهاد مجیدی ، مجتبی جباری و نکونام

بازیکنان دعوت شده باید ساعت 15 روز جمعه چهارم شهریور ماه جاری با دردست داشتن گذرنامه خود را در محل هتل اسپیناس به کادر فنی تیم ملی معرفی نمایند

سایت گل - ازسوی سرمربی تیم ملی فوتبال ایران 24 بازیکن برای حضور در دور تازه تمرینات تیم ملی به اردو دعوت شدند

سیدمهدی رحمتی، علیرضا حقیقی، شهاب گردان، احسان حاج صفی، مهردادپولادی، سیدجلال حسینی، هادی عقیلی، حنیف عمران زاده، خسرو حیدری، حسین ماهینی، جواد نکونام، قاسم حدادی فر، میلاد زنیدپور، مازیار زارع، آندرانیک تیموریان، علی کریمی، مجتبی جباری، محمدرضا خلعتبری، آرش افشین، غلامرضا رضایی، محمد قاضی، کریم انصاریفرد، سعید دقیقی و فرهاد مجیدی.

بازیکنان دعوت شده باید ساعت 15 روز جمعه چهارم شهریور ماه جاری با دردست داشتن گذرنامه خود را در محل هتل اسپیناس به کادر فنی تیم ملی معرفی نمایند.


طبقه بندی: فوتبال ملی.،

اخبار استقلال .پرسپولیس و زندان تبریز1!

www.goal.com
منتظری همچنان مصدوم.
 

سایت گل ـ پژمان منتظری مدافع مطمئن استقلال در همین ابتدای لیگ با یك بدشانسی مواجه شد و حالا به دلیل مصدومیت از ناحیه مچ پا فعلا باید به دور از میادین فوتبال باشد. پژمان كه معمولا بازیكن بی‌سروصدا و بی‌حاشیه‌ای است در مورد وضعیت خودش و استقلال به سوالات خبرنگار سایت گل پاسخ می‌دهد.

وضعیت فعلی‌ات چطور است؟

شرایط نسبتا خوبی دارم. بعد از عكسی كه گرفتم مشخص شد یكی از رباط‌های مچ پایم صددرصد پاره شده است. الان دو هفته از مصدومیتم می‌گذرد و طبق دستور پزشكان باید تا 4 هفته دیگر استراحت كنم. حتی باید دو هفته هم با عصا راه بروم تا روی مچ پایم فشار نیاید.

فكر می‌كنی چه زمانی شرایط بازی را پیدا كنی؟

من دوست دارم هر چه زودتر برگردم و حتی برای زود برگشتن، یك روز هم برایم مهم است. پزشكان گفته‌اند كه باید 6هفته استراحت كامل را پشت سر بگذارم. ولی فكر می‌كنم زودتر شرایط بازی را پیدا كنم. من نهایت تلاشم را می‌كنم تا دوری‌ام از میادین به یك ماه نكشد.

ولی این احتمال وجود دارد دربی را از دست بدهی؟

احتمال هر چیزی وجود دارد ولی من دوست دارم در دربی بازی كنم. حتی تلاش می‌كنم قبل از آن مقابل تراكتور بازی كنم و باید دید شرایط چگونه پیش خواهد رفت.

از این مصدومیت ناراحت نیستی؟

بیشتر از اینكه برای خودم ناراحت باشم برای استقلال ناراحتم چون تیم ما در دفاع وسط كمبود داشت و می‌توانستم به استقلال كمك كنم. البته میثم حسینی مقابل فجرسپاسی بازی كرد و نشان داد بازیكن آینده‌داری است.

فكر می‌كنی امسال استقلال قهرمان شود؟

ما بازیكنان بسیار خوبی را جذب كرده‌ایم ولی در هر بازی غایب‌های زیادی داشتیم كه دست كادرفنی بسته ماند. اگر استقلال با تیم كامل خود بازی كند مطمئنا شانس اول قهرمانی خواهد بود.

از اینكه پرسپولیس از لحاظ امتیاز فاصله زیادی با استقلال دارد، برای شما خوشحال‌كننده نیست؟

پرسپولیس یكی از پرمهره‌ترین تیم‌های لیگ است كه كادرفنی خوبی دارد. مطمئنا آنها به شرایط خوب خود نزدیك خواهند شد و من دوست دارم پرسپولیس با تمام قدرت به مصاف استقلال بیاید.

چرا؟

چون بار فنی دربی بالا می‌رود و ما هم این تیم را دست كم نخواهیم گرفت.

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
www.khabaronline.ir


فوتسال پرسپولیس منحل شد.
تیم فوتسال پرسپولیس فقط برای یک بازیکن منحل شد.

به گزارش خبرآنلاین؛ این شاید یکی از عجیب ترین اتفاقات تاریخ فوتبال ایران باشد. تیم فوتسال پرسپولیس در اعتراض به اینکه وحید شمسایی آنها را دور زده از لیگ انصراف داد. شمسایی که 25 روز بی قرارداد رسمی با پرسپولیس تمرین می کرد ، با قراردادی 300 میلیونی به گیتی پسند رفت تا باشگاه پرسپولیس تصمیم به انحلال تیم فوتسال خود در اعتراض به آنچه اسمش را بی عدالتی نامید ، گرفت.

ماجرا اما این بود که وحید شمسایی قرار شد با قراردادی 120 میلیون تومانی به پرسپولیس بپیوندد. قراردادی که باید 25 روز پیشتر ثبت می شد. البته قرار بود با حضور شمسایی در تیم محبوب پایتخت ، اسپانسری هم بخشی از هزینه های تیم را تقبل کند و از قبال این قرارداد به نظر می رسید رقم دریافتی وحید با سرخ ها تا تقریبا دو بر ابر افزایش پیدا کند . شمسایی برای آمدن به پرسپولیس و ساختن تیمی مدعی از این سخن گفته بود که چند ملی پوش هم جذب تیم شوند اما این اتفاق نیفتاد تا به گفته حسین شمس ، مسئول تیم فوتسال پرسپولیس حضور شمسایی در میدان چشمگیر تر باشد.

با این وجود اما شمسایی که از شرایط تاخیر در ثبت قراردادش کم کم خسته شده بود با رسیدن پیشنهاد خوب گیتی پسند به اصفهان رفت و قرارداد بست. او بر اساس قوانین لیگ فوتسال مشکلی از این بابت نداشت اما پرسپولیسی ها معتقد بودند باید اساسنامه ای تیپ در قبال بازیکنان فوتبال و فوتسال باشد. به همین دلیل آنها قید تیمداری را زدند درحالی که از زمان اعلام تیمداری شان ، با قوانین لیگ آشنایی داشتند.

شب گذشته بود که رسما پرسپولیس از بازی ها کنار کشید و این خبر را ترابیان در گفت و گو با ایسنا تائید کرد. حالا آنها که با کلی حرف و حدیث به لیگ برتر رسیده بودند ، به دسته پایین تر برگشتند.

تیم فوتسال پرسپولیس که برای روحیه دادن به بابک معصومی تشکیل شده بود با جدایی این کاپیتان مرحوم فوتسال ایران ، جنجالی اطراف تیم فوتسال پرسپولیس به راه افتاد و دلخوری ابدی بابک را به همراه داشت و حالا هم انحلال تیمی که با زحمات شبانه روزی محمدرضا حیدریان بدست آمده بود فقط برای یک بازیکن از بین می رود و انگار نه انگار که این تیم بزرگی چون رضا حیدریان را در کنار خود دارد .

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
www.goal.com

شوروشادی در زندان تبریز/ داش امیرو ایول!

قلعه نوعی در جمع زندانیان طی سخنان کوتاهی ضمن آرزوی آزادی وبازگشت همه زندانیان به آغوش خانواده هایشان ، قول همکاری ومساعدت لازم را از طرف خود وبازیکنان این تیم اعلام کرد

 

 

Amir ghalenoei
 
سایت گل - شامگاه سه شنبه زندان تبریز میزبان چهر ه ای شناخته شده ای بود که حتی برای مشتاقان آن در پشت میله های بند های مختلف هم نیا زی بمعرفی نداشت ، قلعه نوعی بهمراه حسن آذرنیا وکریم بوستانی بعنوان میهمانان ویژه سومین شب گلریزان زندان تبریز در مراسم افطاری که در داخل این مجموعه برگزار شد حضور پیدا کردند .
 ملاقات با زندانیان نیاز مندی که توانای پرداخت حتی رقم های کوچک را ندارند ، مراسم فوق در محل سالن ملاقات حضوری زندان تبریز با حضور خانواده زندانیان برگزار شد ووقتی حاضرین از حضور امیر قلعه نوعی اطلاع پیدا کردند با شور حال غیر قابل وصفی در کنار این مربی وآذرنیا شروع به گرفتن عکس یادگاری وگرفتن امضاء کردند .
در ادامه ژنرال از قسمت های مختلف زند ان خصوصا بند های که جوانان کم سن وسال را بنابه علل مختلف در خود جای داده بود دیدن کرد ، در این قسمت نیز همه حاضرین با گرفتن امضا وعکس خوشحالی خود را از حضور میهمانان ویژه ابرازکردند ،نکته قابل توجه شور واشتیاق آنها برای دیدن سرمربی تراکتور سازان و همراهانش بود که تعجب ژنرال را به همرا ه داشت ، با این اوصاف می توان گفت که تب هواداری ازتیم تراکتور سازی جا ومکان مشخصی را نمی شناسد .
 قلعه نوعی در جمع زندانیان طی سخنان کوتاهی ضمن آرزوی آزادی وبا زگشت همه زندانیانبه آغوش خانواده هایشان ، قول همکاری ومساعدت لازم را از طرف خود وبازیکنان این تیم اعلام کرد وقرار شد باشگاه تراکتور سازی هم برای انجام یک بازی خیر خواهانه با یک تیم مطرح داخلی یا خارجی واختصاص عواید آ ن به زندانیان اقدامات لازم را انجام دهد تا در فرصت مناسب این بازی برگزار شود  .
 آذرنیا یکی از مدعوین معتقد است کمک های مالی صورت گرفته از طرف افراد خیر و نیکو کار در جای خود از ارزش واهمیت فوق العاده ای برخوردار است ولی به نظر دعوت میزبانان این مراسم از سرمربی تراکتر سازی یک کا رفرهنگی بزرگ ونادر بود که بانیان مراسم با اینکار خیر دل صدها جوان آسیب دیده را شاد وامید بازگشت به آغوش خانواده را در آنها زنده کردند . .

سری 8 طنز



طبقه بندی: طنز!!!،

طنز!سری 7

فتوکاتورهای جدید خنده دار ورزشی

فتوکاتور خنده دار ورزشی

 

 

 

فتوکاتورهای جدید خنده دار ورزشی

 

 

فتوکاتورهای جدید خنده دار ورزشی

فتوکاتورهای جدید خنده دار ورزشی

فتوکاتورهای جدید خنده دار ورزشی

 

فتوکاتورهای جدید خنده دار ورزشی


 

طبقه بندی: طنز!!!،

سری 6 طنز!!

عکس های طنز ورزشی    Pixfa.net
عکس های طنز ورزشی    Pixfa.net
عکس های طنز ورزشی    Pixfa.net
عکس های طنز ورزشی    Pixfa.net
عکس های طنز ورزشی    Pixfa.net
عکس های طنز ورزشی    Pixfa.net
عکس های طنز ورزشی    Pixfa.net
عکس های طنز ورزشی    Pixfa.net
عکس های طنز ورزشی    Pixfa.net
عکس های طنز ورزشی    Pixfa.net
عکس های طنز ورزشی    Pixfa.net
عکس های طنز ورزشی    Pixfa.net


طبقه بندی: طنز!!!،

اخبار استقلال.میداوودی منتظر دربی.

www.sports.yjc.ir
مهاجم مصدوم استقلال که در بازی مقابل داماش چند دقیقه ای برای تیمش بازی کرد گفت: بی صبرانه منتظر بازی پرسپولیس هستم.

میلاد میداودی در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران گفت: امسال به دنبال گلزنی هستم و نیاز دارم در میدان بازی کنم چون چند ماهی است از فوتبال دور شدم.

وی افزود:قرار نبود که من در بازی فجر سپاسی به میدان بروم.

میداوودی تصریح کرد: ما استقلالی ها امسال برای تیم پرسپولیس کری نخواهیم خواند.

وی خاطرنشان کرد: ما در زمین نشان می دهیم که چه تیمی هستیم و فکر می کنم از حالا که سه هفته به آن بازی مانده بهتر است در زمان خودش در مورد آن بازی صحبت کنیم آنها روی کاغذ هم بازنده هستند.




طبقه بندی: اخبار استقلال.،

مایلی رفت. اخبار پرسپولیس.

www.ilna.ir
ایلنا: سرپرست باشگاه پرسپولیس گفت: مایلی کهن برای ورزش و فوتبال کشور غنیمت هستند و در مدتی که کنار تیم حضور داشتند، مشاوره ها و نظرات بسیار خوبی را به تیم و باشگاه منتقل کردند.
به گزارش ایلنا، کاشانی درباره کناره گیری مایلی کهن از سمت مدیرفنی پرسپولیس تصریح کرد: هر چند مدت زیادی از همکاری ما نگذشته، با خبر کناره گیری ایشان مواجه شدم. محمد مایلی کهن در مدت کوتاهی که در باشگاه حضور داشتند، منشا خدمات زیادی برای باشگاه شدند. ایشان در این مدت، آموزه های بسیاری را برای بنده و مجموعه کادر باشگاه داشتند و جا داشت بیشتر از تجربیات خودشان ما را بهره مند می کردند اما متاسفانه ما از این مسئله محروم شدیم.
کاشانی ادامه داد: هنوز هم معتقدم مایلی کهن گنجینه ای بزرگ برای فوتبال کشور است و پیش از آنکه بخواهیم حسرت بخوریم باید از داشته هایشان استفاده کنیم. مایلی کهن در واقع فداکاری کرد و برای اینکه حرکت تیم متوقف نشود و تضادی در کادرفنی بوجود نیاید، خود را کنار کشید و این درس بزرگی برای آقای استیلی و ماست. با این حال از صمیم قلب بخاطر همراهی شان با مجموعه پرسپولیس تشکر می کنم.
سرپرست باشگاه پرسپولیس خاطرنشان کرد: متاسفانه در فوتبال ما هنوز جایگاه مدیریت فنی و فعالیت و تصمیم گیری بر مبنای خرد جمعی آنطور که باید، جا نیافتاده است. با این حال امیدوارم مجددا شرایطی فراهم شود که بتوانیم از حضور آقای مایلی کهن که از پیشکسوتان و بزرگان این باشگاه هستند در مجموعه ای که خانه خودشان است بهره ببریم.



طبقه بندی: اخبار پرسپولیس.،

اخبار استقلال.غیبت احتمالی تیموریان.احتمال بازی زندی.

www.mehrnews.com

پزشک تیم فوتبال استقلال از بهبود مصدومیت فریدون زندی و محسن یوسفی خبر داد و گفت: پژمان منتظری قطعا به دیدار با فولاد نمی‌رسد و حضور تیموریان نیز در این بازی در هاله‌ای از ابهام است.

به گزارش خبرگزاری مهر، اکبر رضایی، پزشک تیم فوتبال استقلال در رابطه با آخرین وضعیت مصدومان این تیم گفت: وضعیت فریدون زندی خیلی بهتر است و اگر کادر فنی صلاح بداند، می تواند در بازی روز پنجشنبه در اهواز به میدان برود.


رضایی که با سایت باشگاه استقلال گفتگو می کرد، در مورد وضعیت آندرانیک تیموریان گفت: فعلا بصورت متمرکز روی پای تیموریان کار می کنیم ولی وضعیت این بازیکن هنوز مشخص نیست و حضورش در بازی پنجشنبه در هاله‌ای از ابهام است.


وی در ادامه شرایط محسن یوسفی را نیز مطلوب خواند و گفت: وضعیت محسن یوسفی خیلی بهتر است و برای بازی کردن مشکلی نخواهد داشت. میلاد میداوودی نیز فقط چند دقیقه می تواند بازی کند و هنوز بازیکن 90 دقیقه‌ای نیست.


پزشک تیم فوتبال استقلال در پایان تصریح کرد: وضعیت پژمان منتظری بد نیست اما به دلیل پارگی رباطی که داشته فعلا باید به طور متمرکز فیزیوتراپی کند اما قطعا به بازی پنچشنبه در اهواز نخواهد رسید.





 

طبقه بندی: اخبار استقلال.،

اخبار استقلال . تیم ملی.

www.goal.com
ستاره استثنایی فوتبال ایران که در 35 سالگی به گواه اکثریت کارشناسان بهترین است در لیست جدید کارلوس کی روش حضور دارد . فرهاد مجیدی ، کاپیتان تیم استقلال در دوره مربیگری افشین قطبی از بازی در تیم ملی خداحافظی کرد .
دلیل این جدایی را خیلی ها به طور غیررسمی عنوان کردند . اختلاف ستاره محبوب تیم استقلال با علیرضا منصوریان ، دستیار آن روزهای افشین قطبی باعث چنین تصمیمی بود . اگر چه فرهاد مجیدی در همان روزها به شدت علاقه داشت در جام ملتهای آسیا بازی کند و نزدیکانش حسرت و افسوس او را بابت نرفتن به قطر روایت می کنند اما مجیدی باورش بر این بود که برخی مسائل حاشیه ای موجب عدم موفقیت او در تیم ملی خواهد شد .
به همین خاطر تیم ملی را همراهی نکرد اما حالا که کارلوس کی روش سرمربی تیم ملی است او در یک کنفرانس خبری گفته است : « بازی در تیمی که کی روش سرمربی آن است برای من افتخار آمیز است »
فرهاد مجیدی البته درباره دوران مربیگری افشین قطبی در تیم ملی هم با احترام یاد کرده و گفته است : « قطبی دوست داشت با جوانان کار کند ! » کی روش مدتها قبل درباره دعوت نشدن مجیدی به تیم ملی ، تاکید کرده بود که « شنیده ام او از بازی در تیم ملی خداحافظی کرده » اما مصاحبه اخیر مجیدی با واکنش مثبت سرمربی تیم ملی ایران همراه شده است .
فرهاد مجیدی در لیست جدید کارلوس کی روش حضور دارد و این لیست ظرف امروز یا فردا منتشر می شود.




وب عنوان بندی شد.

وب از امروز عنوان بندی شد. ولی وقت ندارم مطالب قبلی رو تو عنوان بندی بذارم.

 

روزنامه های امروز.















 

خلیج پارس ایران.

مرگ بر خلیج عرب و صاحبان این نام جعلی. قسمتون میدم تورو خدا به سایت زیرب برین و به خلیج فارس رای بدین. جان عزیزتون برین رای بدین خلیج پارس(فارس)

down with arabs
down with arab gulf



www.persianorarabiangulf.com

 


پینگ پنگ بازی کنید
ارسال شده در دو شنبه 16 بهمن 1391برچسب:, ، توسط سبحان سرمدی ، با موضوع <-PostCategory-> ,

پینگ پنگ بازی کنید


جمهوری اسلامی ایران ایران
ارسال شده در دو شنبه 16 بهمن 1391برچسب:, ، توسط سبحان سرمدی ، با موضوع <-PostCategory-> ,


برای کاربرد تاریخی، ایران بزرگ را ببینید.

مختصات: شرقی‌°۵۴ شمالی‌°۳۲ (نقشه)

جمهوری اسلامی ایران
ایران
پرچم نشان
استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی
سرود ملیسرود ملی جمهوری اسلامی ایران
فهرست
0:00
پایتخت
(و بزرگترین شهر)
تهران
شرقی′۲۵°۵۱ شمالی′۴۱°۳۵
زبان رسمی فارسی
نوع حکومت جمهوری اسلامی
نام حاکمان 
 • رهبر
 • رئیس جمهور
 • معاون اول رئیس جمهور
 • رئیس مجلس
 • رئیس قوه قضائیه

سید علی خامنه‌ای
محمود احمدی‌نژاد
محمدرضا رحیمی
علی لاریجانی
صادق لاریجانی 
موارد منجر به تشکیل
اعلام پیروزی انقلاب
روز جمهوری اسلامی
برکناری محمدرضا پهلوی
۲۲ بهمن ۱۳۵۷
۱۲ فروردین ۱۳۵۸
مساحت
 -  مساحت ۱٫۶۴۸٫۱۹۵کیلومتر مربع (17ام)
 -  آب‌ها (٪) ۰٫۷
جمعیت
 -  سرشماری ۷۵،۱۴۹،۶۶۹[۱] 
(۱۷ام)
 -  تراکم جمعیت ۴۶ نفر بر کیلومتر مربع[۲]‎/km۲‏ (۱۶۲ام)
تولید ناخالص داخلی (تخمین ۱۳۸۸)  
 -  مجموع ۸۵۸٫۶۵۲ میلیارد دلار[۳] (۱۸ام)
 -  سرانه ۵٬۷۳۰ دلار[۴] (۷۹ام)
جینی (۲۰۰۸) ۳۸[۵](متوسط) 
شاخص توسعه انسانی (۲۰۱۰) ۰٫۷۰۲[۶] (بالا) (۷۰م)
واحد پول ریال ایران (IRR)
منطقه زمانی یوتی‌سی ۳:۳۰+ (ساعت جهانی+۳:۳۰)
 -  تابستانی (DST) یوتی‌سی ۴:۳۰+ (ساعت جهانی)
نوع تقویم هجری خورشیدی
جهت رانندگی راست
دامنه اینترنتی ir.
پیش‌شماره تلفنی +۹۸
برق
 -  اختلاف پتانسیل ۲۴۰~۲۲۰ ولت
 -  بسامد ۵۰ هرتز

ایران (دربارهٔ این پرونده آوا ، به معنی: سرزمین آریاییان[۷]) با نام رسمی جمهوری اسلامی ایران (دربارهٔ این پرونده آوا ) کشوری در جنوب غربی آسیا و در منطقهٔ خاورمیانه با ۱٬۶۴۸٬۱۹۵ کیلومتر مربّع وسعت (۱۸ام درجهان)[۸] و بر پایهٔ سرشماری سال ۱۳۹۰ دارای حدود ۷۶،۰۹۱،۰۰۰[۹][۱۰] نفر جمعیت است.[۱۱] پایتخت، بزرگ‌ترین شهر و مرکز سیاسی ایران، تهران است.

ایران از شمال با جمهوری آذربایجان، ارمنستان و ترکمنستان، از شرق با افغانستان و پاکستان و از غرب با ترکیه و عراق همسایه‌است و همچنین از شمال به دریای خزر و از جنوب به خلیج فارس و دریای عمان محدود می‌شود، که دو منطقهٔ نخست از مناطق مهم استخراج نفت و گاز در جهان هستند.

انقلاب اسلامی در سال ۱۳۵۷ حکومت مشروطه سلطنتی را در ایران سرنگون کرده و جمهوری اسلامی را جایگزین کرد. این نظام حکومتی که در قانون اساسی مصوّب ۱۳۵۸ (و بازنگری ۱۳۶۸) تشریح شده‌است. مقام رهبری در ایران بالاترین جایگاه رسمی است که از سال ۱۳۶۸ تاکنون در اختیار سیّد علی خامنه‌ای قرار دارد. اسلام دین رسمی، تشیّع مذهب رسمی و فارسی، زبان رسمی این کشور است. ایران به عنوان یک سرزمین و یک ملت، پیشینه‌ای کهن دارد و یکی از تاریخی‌ترین کشورهای جهان به‌شمار می‌رود.

ایران به واسطهٔ قرار گرفتن در منطقهٔ میانی اوراسیا موقعیتی راهبردی دارد. و از اعضای سازمان ملل متحد، جنبش عدم تعهّد، سازمان کنفرانس اسلامی، اوپک، سازمان اکو و چندین سازمان بین‌المللی دیگر است. ایران یک قدرت منطقه‌ای در جنوب غربی آسیا است و جایگاهٔ مهمی را در اقتصاد جهانی به دلیل در اختیار داشتن صنعت نفت، صنعت پتروشیمی، گاز طبیعی و خودروسازی برای خود بدست آورده‌است.[۱۲]

محتویات

واژه‌شناسی

نوشتار اصلی: نام‌های ایران


در طول تاریخ «ایران» یکی از رایج ترین نام های سرزمین وجغرافیای نامهای ایران بوده‌است. واژهٔ ایران (به پارسی باستان «اَئیریَه‌نا»، به پارسی میانه: Eranshahr.svg، تلفظ با یای مجهول: ĒRĀNŠAHR)، و برگرفته از کلمه «آریانام خَشَترام» و به معنای «سرزمین آریاییان» است که در گذر زمان به ایرانشهر و سپس در دورهٔ ساسانی به ایران تبدیل شده‌است.[۱۳][۱۴]

واژهٔ «آریا» در زبان‌های اوستایی، پارسی باستان و سانسکریت به ترتیب به شکل‌های «اََئیریه»[پ ۱]، «آریه»[پ ۲]، و «اَریه»[پ ۳] به کار رفته‌است. همچنین در زبان سنسکریت «اریه»[پ ۴] به معنی سَروَر و مهتر و «آریکه»[پ ۵] به معنی مَردِ شایستهٔ بزرگداشت و حرمت است و آریایی به زبان اوستایی «ائیرین»[پ ۶] و به زبان پهلوی و پارسی دری «ایر» خوانده می‌شود و ایرج به زبان آریایی[پ ۷] است.[۱۵] ایر در واژه به‌معنی «آزاده» و جمع آن «ایران» به‌معنی «آزادگان» است.[۱۶]

«ایران» در واژه به معنی «سرزمین آریاییان» است و مدّت‌ها پیش از اسلام نیز نام بومی آن ایران، اِران، یا ایرانشهر بود.ایران در عرصه جهانی تا سال ۱۹۳۵ رسماً «پرشیا» نامیده می‌شد. در آن سال رضا شاه دستور داد تا نام جهانی کشور نیز مانند نام بومی آن، «ایران» بشود. این تصمیم مورد اعتراض گروهی از سیاستمداران و پژوهشگران قرار گرفت که معتقد بودند این کار موجب ایجاد شکاف بین پیشینه تاریخی کشور با ایران امروز می‌شود. در نهایت محمدرضا پهلوی در سال ۱۹۵۹ اعلام کرد که هر دو نام قابل استفاده است. [۱۷]

تاریخ

به دلیل غنی بودن تاریخ ایران، در این بخش فقط خلاصه‌ای از هر دوره قرار داده شده‌است. تاریخ ایران در این جا به چهار بخش اصلی تقسیم شده‌است. با توجه به اینکه هر چه به تاریخ امروز(معاصر) نزدیک می‌شویم، بر اهمیت تاریخ افزوده می‌شود، در اینجا تلاش شده‌است که بیشتر به تاریخ نزدیک پرداخته شود، یعنی طبق یک سیر صعودی، هر چه گفتگو به تاریخ امروز نزدیک تر می‌شود، بیشتر به آن مبحث پرداخته شود.

پیش از تاریخ

دیوارنگاری غار دوشه، خرم آباد لرستان، حدود هزاره هشتم پیش از میلاد
شماره ۱: ظرف سفالین کشف شده در تل باکون فارس حدود ۴۵۰۰ سال پیش از میلاد
شماره ۲: جام یا گلدان سفالین کشف شده در شوش، خوزستان کنونی. حدود ۴۰۰۰ سال پیش از میلاد
ظروف متعلق به تمدن جیرفت، هزاره سوم پیش از میلاد
پرچم برنزی کشف شده در منطقه شهداد نزدیک کرمان، ایران، هزاره سوم پیش از میلاد


دوره پیش از تاریخ خود به سه دوره تقسیم می‌شود که عبارت‌اند از: ۱- دیرینه‌سنگی. ۲- میان‌سنگی. ۳- نوسنگی. دوران پارینه سنگی ایران به سه دوره پارینه سنگی آغازین، میانی، پایانی و یک دوره کوتاه بنام نوسنگی تقسیم می‌شود.[۱۸]

دیرینه‌سنگی

فرهنگ‌های مرتبط با دیرینه‌سنگی ایران شامل فرهنگ ساطور ابزار الدوان و فرهنگ تبر دستی


دانلود متن کتاب های درسی دوم با فرمت فلش مدارس پیشرفته
ارسال شده در 16 بهمن 1391برچسب:, ، توسط سبحان سرمدی ، با موضوع <-PostCategory-> ,
دانلود متن کتاب های درسی دوم با فرمت فلش کلیک کنید    همه دروس به صورت جدا از هم برای دانلود ان



انقلاب اسلامی دهه فجر
ارسال شده در 16 بهمن 1391برچسب:, ، توسط سبحان سرمدی ، با موضوع <-PostCategory-> ,
امروز شاهد مقاله ای در مورد انقلاب خاهیم بود 
ادامه
انقلاب ۱۳۵۷ ایران

هشتاد توصیه بسیار مهم به معلمین عزیز
ارسال شده در 16 بهمن 1391برچسب:, ، توسط سبحان سرمدی ، با موضوع <-PostCategory-> ,

هشتاد توصیه بسیار مهم به معلمین عزیز : توصیه هایی برای داشتن یک تدریس موفق و رضایت بخش

هشتاد توصیه بسیار مهم به معلمین عزیز :

توصیه هایی برای داشتن یک تدریس موفق و رضایت بخش
1- با توکل به خدا و نام خدا کلاس را شروع کنیم.
2- اخلاص در عمل تدریس و تقوا را رعایت کنیم.
3- زمان هر جلسه تدریس را در نظر داشته باشیم تا با کمی یا زیادی وقت مواجه نشویم.
4- وقت کلاس را به مطالب بیهوده و کم فایده صرف نکنیم.
5- سعی کنیم ساعت تدریس را تغییر ندهیم
.
6- به هنگام تدریس، نشاط روحی و عاطفی خود را حفظ کنیم.
7- با خوشرویی تدریس کرده و همواره چهره بشّاشی داشته باشیم.
8- احساسات و عواطف دانش آموزان را جریحه دار نکنیم.
9- تلاش کنیم فضایی عاطفی بوجود آوریم.
10- سعه ی صدر داشته باشیم و از فضل فروشی بپرهیزیم.
11- وفای به عهد، خوش قولی و تواضع در تدریس را از یاد نبریم.
12- به هنگام تدریس؛ آرامش خود را حفظ کنیم.
13- از قضاوت ناصحیح نسبت به دانش آموزان پرهیز کنیم.
14- اشتباهات خود را توجیه نکنیم.
15- از علماء ،بزرگان و شخصیتهای دینی با احترام نام ببریم.
16- از به کار بردن کلمات خارج از نزاکت بپرهیزیم.
17- پرگوئی نکنیم، در واقع آنقدر بگوئیم که می توانیم بشنویم.
18- رازدار و محرم اسرار دانش آموزان باشیم.
19- از تعصب بیجا بپرهیزیم.
20- از دانش آموزان توقعات بیش از اندازه نداشته باشیم.
21- رسا و روان بودن کلمات و جملات را رعایت کنیم.
22- از داشتن تکیه کلام پرهیز کنیم.
23- در تدریس ذوق و سلیقه به کار ببریم.
24- آرام و شمرده تدریس کنیم.
25- ساده تدریس کنیم ؛اما عمیق.
26- در املاء کلمات دقت کنیم و کلمات را صحیح روی تابلو بنگاریم.
27- ذوق و استعداد دانش آموزان را شناسایی و هدایت کنیم.
28- بین دانش آموزان رقابت سالم و مثبت ایجاد کنیم.
29- در برخوردها عدل و انصاف را رعایت کنیم.
30- به دانش آموزان توجه و نگاه یکسان داشته باشیم.
31- با دانش آموزان همدردی کنیم
.
32- از تشویق به موقع غافل نشویم.
33- سخن دانش آموزان را بی مورد قطع نکنیم.
34- کارها و فعالیتهای مربوط به کلاس را بین دانش آموزان تقسیم و به آنها مسئولیت بدهیم.
35- در هنگام موعظه ، خود را مخاطب اصلی قرار دهیم.
36- به مقررات محیط آموزشی احترام بگذاریم.
37- سعی کنیم کردار و رفتار خوبی از خود نشان دهیم.
38- پیش از تدریس، شناختی اجمالی از وضعیت ، موقعیت و سطح معلومات دانش آموزان بدست آوریم.
39- بیش از اندازه در کار دانش آموزان ، خود را دخالت ندهیم.
40- به کار خویش ایمان داشته باشیم.
41- سعی کنیم شخصیت علمی و اجتماعی خویش را پیش دانش آموزان سبک نکنیم.
42-مقررات خشک و افراطی را زا کلاس دور کنیم.
43- نسبت به فعالیت دانش آموزان بی تفاوت و بی توجه نباشیم.
44- در تدریس از گروه گرائی و خط بازی خودداری کنیم.
45- بر موضوعات درسی ، تسلط و از آن اطلاع کافی داشته باشیم.
46- در افزایش آگاهیها و محتوای علمی و درسی خود بکوشیم.
47- به سؤالات دانش آموزان با لحن خوب و مناسب پاسخ دهیم.
48- مطالعه پیش از تدریس و آمادگی قبلی جهت تدریس داشته باشیم.
49- برنامه ریزی درسی داشته باشیم.
50- از ابتکار و خلاقیت در تدریس استفاده کنیم.
51- از روشهای تدریس و نحوه ی به کار گیری آنها آگاه باشیم.
52- به کیفیت شروع ، ادامه و پایان درس توجه داشته باشیم.
53- به هنگام تدریس مطالب ، تنوع را فراموش نکنیم.
54- از تجربیات درسی و تدریس دیگران استفاده کنیم.

55- در هر درس مطالب نو وتازه ای بیان کنیم.
56- سعی کنیم دانش آموزان در ارتباط با درس فعالیت عملی داشته باشند.
57- دانش آموزان را نسبت به یادگیری درس تشنه کنیم.
58- در صورتی که احساس خستگی در چهره دانش آموزان مشاهده کردیم، از ادامه تدریس خودداری کنیم.
59- سعی کنیم همواره اشکالات تدریس خود را رفع کنیم.
60- موضوع و عنوان درس را در ابتدای تدریس مشخص و بازگو کنیم.
61- درس را مرحله به مرحله تدریس کرده و از شاخه به شاخه پریدن بپرهیزیم.
62- بیش از اندازه ی معمول به جزوه ، کتاب و یا متن درس نگاه نکنیم.
63- از طرح شبهات و اشکالات بدون جواب بپرهیزیم.
64- جمع بندی درس را در انتها فراموش نکنیم.
65- از داشتن لحنی یکنواخت و تن صدای ثابت بپرهیزیم.
66- در هنگام تدریس ، در یک مکان ثابت توقف نکنیم.
67- دقت کنیم تمرینها یا مسائل ( تکالیف) در حد توان دانش آموزان باشد.
68- در هنگام تدریس از وسائل و امکانات آموزشی موجود حداکثر بهره را ببریم.
69- در هنگام تدریس حتی الامکان از مثال استفاده کنیم.
70- خلاصه ی درس را در انتهای تدریس بازگو و از دانش آموزان نیز بخواهیم.
71- ظاهری آراسته و منظم داشته باشیم و در نظر بگیریم که زیبایی ، سادگی است .
72- در کارهایمان نظم داشته باشیم تا الگوئی مناسب برای دانش آموزان باشیم.
73- نتایج ازمونها را بررسی کنیم تا نقاط ضعف و قوت را بیابیم.
74- در هنگام خشم، بر احساسات و عواطف خود غلبه کنیم.
75- در تمام کارهای خود ، قاطعیت و برش داشته باشیم
.
76- دانش آموزان را در بالا رفتن از نردبان علم و دانش یاری کنیم.
77- در هنگام تدریس سعی کنیم تمام توجه دانش آموزان را به خود جلب کنیم.
78- فرصت انتقاد از خود را به دانش آموزان بدهیم.

۷۹- از اینکه نسبت به پاسخگوئی به برخی از سؤالات قادر نیستیم ، هراس به خود راه ندهیم و به راحتی اقرار کنیم که پاسخ آن را نمی دانیم.
80- تجارب تازه خود را در اختیار دانش آموزان قرار دهیم و به یاد داشته باشیم که معلم هنرمند کسی است که با ایجاد شرایط و موقعیتهای مناسب آموزشی ، خود کمتر تدریس می کند ، ولی دانش آموزان بیشتر یاد می گیرند.


جوانان از نگاه پیامبر کلمات قصار جوانی
ارسال شده در 16 بهمن 1391برچسب:, ، توسط سبحان سرمدی ، با موضوع <-PostCategory-> ,

جوان در نگاه پيامبر اعظم صلى‏الله‏ عليه‏ و‏آله خاتم پيامبران و جوانان
دوره جوانى، كوتاه و گذراست و بايد آن را چونان جان شيرين گرامى داشت. حضرت محمد مصطفى در اين‏باره فرموده است:
اى جوان! جوانى را پيش از رسيدن پيرى، درياب.
آن حضرت، به جوان به ديده بزرگ‏سالى نگاه مى‏كند كه دوره نوجوانى و كودكى را پشت سر نهاده است و مى‏فرمايد:
خداوند، جوانى را كه كودكى و بى‏تجربگى نمى‏كند، به ديده تحسين مى‏نگرد.
از اين روست كه به جوانان محبت مى‏ورزد و آنها را محبوب خداوند برمى‏شمارد:
جوان سخاوتمند و نيك‏خو، نزد خدا از پير بخيل عابد، ولى بدخو محبوب‏تر است.

 

 

پيامبر (ص) ، جوان و عبادت

در كلام پيامبر اكرم
(ص)آمده است:
خدا را فراوان ياد كنيد كه او در همه كارها يار و ياور است.
اما وقتى جوانان به ياد پروردگار جهانيان باشند، صحنه‏اى زيباتر و با اخلاص بيشتر به وجود مى‏آيد. اين معنا در كلام نبوى (ص) اين‏گونه مورد توجه قرار گرفته است:
ـ خداوند جوانى را كه جوانى خود را در عبادت خدا به سر مى‏برد، دوست دارد.
ـ خداوند به وجود جوان عبادت‏پيشه بر فرشتگان میبالد و میفرمايد: به بنده‏ام بنگريد كه به خاطر من شهوت‏ها را فرو نهاده و آنها را كنترل كرده است.
ـ جوانى محبوب خداست كه دوره جوانى و شباب را در راه فرمانبردارى از ربّ‏الارباب بگذراند.
ـ فضيلت جوان عابد كه از آغاز جوانى عبادت میكند، بر پيرى كه پس از پيرى به عبادت میپردازد، همچون فضيلت پيامبران بر ديگر مردم است.

 

 

پيامبر اعظم (ٌص) : جوان و توبه

رسول خدا(ص) در سخنى به پيروان خويش میفرمايد:
همه فرزندان آدم خطاكارند و بهترين خطاكاران، توبه گرانند.
ولى در اين ميان، توبه جوان چيز ديگرى است و سخنان پيامبر اعظم (ص) را درباره جوان توبه‏كار كه میخوانى، به وجد مى‏آيى:
ـ توبه نيك است، ولى از جوانان نيك‏تر.
ـ جوان توبه‏كار، محبوب درگاه پروردگار است.
ـ هيچ‏كس نزد خداوند، محبوب‏تر از جوان توبه‏كار نيست.
سيد محمد حسين حسينى هرندى

 

اشاره

بهار امسال، رنگ و بویی دیگر دارد و عطر نبوی و سروش مصطفوی همه جا پیچیده است و جان ها را جلا می بخشد. مقدمش گرامی! به مناسبت این مولود پر نور، در شماره نخست گلبرگ جوان و در نخستین صفحه اسوه، ویژگی های جوان نمونه اسلامی را از حضرتش می شنویم که به فرموده حضرت حق در قرآن کریم: «لَقَدْ کانَ لَکُمْ فی رَسُولِ اللّه ِ اُسْوَةٌ حَسَنَةٌ». (احزاب: 21)

خاتم پیامبران و جوانان

دوره جوانی، کوتاه و گذراست و باید آن را چونان جان شیرین گرامی داشت. حضرت محمد مصطفی صلی الله علیه و آله در این باره فرموده است:

ای جوان! جوانی را پیش از رسیدن پیری، دریاب.

آن حضرت، به جوان به دیده بزرگ سالی نگاه می کند که دوره نوجوانی و کودکی را پشت سر نهاده است و می فرماید:

خداوند، جوانی را که کودکی و بی تجربگی نمی کند، به دیده تحسین می نگرد.

از این روست که به جوانان محبت می ورزد و آنها را محبوب خداوند برمی شمارد:

جوان سخاوتمند و نیک خو، نزد خدا از پیر بخیل عابد، ولی بدخو محبوب تر است.

پیامبر صلی الله علیه و آله ، جوان و عبادت

در کلام پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله آمده است:

خدا را فراوان یاد کنید که او در همه کارها یار و یاور است.

اما وقتی جوانان به یاد پروردگار جهانیان باشند، صحنه ای زیباتر و با اخلاص بیشتر به وجود می آید. این معنا در کلام نبوی صلی الله علیه و آله این گونه مورد توجه قرار گرفته است:

ـ خداوند جوانی را که جوانی خود را در عبادت خدا به سر می برد، دوست دارد.

ـ خداوند به وجود جوان عبادت پیشه بر فرشتگان می بالد و می فرماید: به بنده ام بنگرید که به خاطر من شهوت ها را فرو نهاده و آنها را کنترل کرده است.

ـ جوانی محبوب خداست که دوره جوانی و شباب را در راه فرمانبرداری از ربّ الارباب بگذراند.

ـ فضیلت جوان عابد که از آغاز جوانی عبادت می کند، بر پیری که پس از پیری به عبادت می پردازد، همچون فضیلت پیامبران بر دیگر مردم است.

پیامبر اعظم صلی الله علیه و آله : جوان و توبه

رسول خدا صلی الله علیه و آله در سخنی به پیروان خویش می فرماید:

همه فرزندان آدم خطاکارند و بهترین خطاکاران، توبه گرانند.

ولی در این میان، توبه جوان چیز دیگری است و سخنان پیامبر اعظم صلی الله علیه و آله را درباره جوان توبه کار که می خوانی، به وجد می آیی:

ـ توبه نیک است، ولی از جوانان نیک تر.

ـ جوان توبه کار، محبوب درگاه پروردگار است.

ـ هیچ کس نزد خداوند، محبوب تر از جوان توبه کار نیست.

 



http://www.mihan24.com/user_upload/images/editor_photo/1310541581images.jpegاشتباه جوانان در این است که فکر می کنند هوش می تواند جای تجربه را بگیرد و اشتباه پیران در این است که خیال می کنند تجربه می تواند جای هوش را بگیرد.آنا هربرت

http://www.mihan24.com/user_upload/images/editor_photo/1310541581images.jpegدر جوانی، اشتباه های بسیاری را باور می کنیم و در پیری، حقایق زیادی را باورنمی کنیم.

http://www.mihan24.com/user_upload/images/editor_photo/1310541581images.jpegجوانی، رفعتی از اوج و کرانه ای از سبزینه های تلاش و کوشش و کشش است.

http://www.mihan24.com/user_upload/images/editor_photo/1310541581images.jpegجوانی، فریاد پاک ترین لحظه های زندگانی، فصل خوب شکفتن، هنگامه طلوع قلب مبارک یک انسان است.

http://www.mihan24.com/user_upload/images/editor_photo/1310541581images.jpegجوانی، فصل بهاران زندگانی است و شب چراغ راه تپش و پویش.

http://www.mihan24.com/user_upload/images/editor_photo/1310541581images.jpegجوانی، بهترین فرصت آدمی برای پس انداز تمام خوش بختی های جهان است.

http://www.mihan24.com/user_upload/images/editor_photo/1310541581images.jpegجوانی، هنگامه پرتاب پیکان آرزوهاست به سوی هدف خواستن.

http://www.mihan24.com/user_upload/images/editor_photo/1310541581images.jpegجوانی، غزال تیزپای سعادت است به شرط آنکه در کمند صیادان غفلت و غرور گرفتار نشود.

http://www.mihan24.com/user_upload/images/editor_photo/1310541581images.jpegجوانی، چشمه ای است که همه آرزوها از آن سرازیر می شود.

http://www.mihan24.com/user_upload/images/editor_photo/1310541581images.jpegجوانی، گم شده ای است که پیران به دنبال آن می گردند.

http://www.mihan24.com/user_upload/images/editor_photo/1310541581images.jpegجوانی، گلی است که جز یک دفعه در بهار عمر شکفته نمی شود.

http://www.mihan24.com/user_upload/images/editor_photo/1310541581images.jpegجوانی چون فرشته ای پاک، چون قهرمانی دلیر و بی باک، چون شاهزاده ای سربلند و چون طاووسی خودپسند است.

http://www.mihan24.com/user_upload/images/editor_photo/1310541581images.jpegجوانی ستاره ای است که فقط یکبار در آسمان عمر طلوع می کند . ژوبرت

 http://www.mihan24.com/user_upload/images/editor_photo/1310541581images.jpegبرای یاد گرفتن آنچه می خواستم بدانم احتیاج به پیری داشتم ، اکنون برای خوب به پا کردن آنچه که می دانم ، احتیاج به جوانی دارم . ژوبرت

http://www.mihan24.com/user_upload/images/editor_photo/1310541581images.jpegای پسر هرچند تو جوانی , پیرو عقل باش, نگویم جوانی مکن, لیکن جوانی خویشتن دار باش و از جوانان پژمرده مباش. چنانچه ارسطالیس می گوید جوانی نوعی از جنون است .  قابوسنامه

http://www.mihan24.com/user_upload/images/editor_photo/1310541581images.jpegبه‌ موقع‌ از جا برخاستن‌ و در دوره‌ جوانی‌ تاهل‌ اختیار کردن‌، کاری‌ است‌ که‌ هرگز کسی‌ از انجام‌ آن‌ پشیمان‌نخواهد شد .  بوستر

http://www.mihan24.com/user_upload/images/editor_photo/1310541581images.jpegبرای شب پیری در روز جوانی باید چراغی تهیه کرد.  بلو تارک

http://www.mihan24.com/user_upload/images/editor_photo/1310541581images.jpegاندرز جوان باید کوتاه ، تازه و داستان وار باشد .  ارد بزرگ

 

 

جملات قصار مقام معظم رهبری (جوان)

سه شنبه 19 تیر 86

جوان‏

v      امروز، [شما جوانان‏] عناصر مؤثرید؛ ولى فردا ستونهاى انقلاب هستید. توجه کنید انقلاب را با ریشه‏ها و مبانى فکرى و منطقیش، بدرستى بشناسید.

v      محبوبترین انسانهاى جامعه در نزد پروردگار، جوانهاى پارسا و پرهیزگار و مؤمن هستند.

v      جوان، آن هم داراى علم و معرفت، آن هم در صراط تحصیل دانش براى اداره‏ى کشور در آینده داراى ارزش است.

v      جوان و نوجوان، چشمه‏ى جوشان نیرو و استعداد است.

v      مهمترین مظهر قدردانى از جوانى همین است که ... خود را در زمینه‏هاى تزکیه و اخلاق پیش ببرید؛ این ان‏شاءاللَّه ذخیره‏ى همه‏ى زندگى شما خواهد شد.

v    مهمترین مظهر قدردانى از جوانى همین است که از این صفا و نورانیت و از این ناآلودگى و پیراستگىِ طبیعىِ انسان جوان استفاده کنید و خود را در زمینه‏هاى تزکیه و اخلاق پیش ببرید؛ این ان‏شاءاللَّه ذخیره‏ى همه‏ى زندگى شما خواهد شد.


دانلود پاور پویینت زبان دوم راهنمایی
ارسال شده در 16 بهمن 1391برچسب:, ، توسط سبحان سرمدی ، با موضوع <-PostCategory-> ,
درس 1  دانلود

درس 2دانلود

درس 6دانلود

درس 8 دانلود

درس9 دانلود


دانلود کلیپ خطای دید
ارسال شده در 16 بهمن 1391برچسب:, ، توسط سبحان سرمدی ، با موضوع <-PostCategory-> ,


[URL=http://uplod.ir/6mmp7qtedgnn/_Clip4U.Org__Khataye_Did.mp4.htm]_Clip4U.Org__Khataye_Did.mp4 - 7.8 MB[/URL]

 دانلود کلیپ خطای دیدو نمایش ان در وبلاگ روی لینک کلیک کنید

دانلود پاورپویینت علوم
ارسال شده در 16 بهمن 1391برچسب:, ، توسط سبحان سرمدی ، با موضوع <-PostCategory-> ,
خود شیرینی ی ی ی ی ی ی ی
دانلود فصل یک      دانلود                                               
دانلود فصل 2         دانلود
دانلود فصل  3     دانلود                                                    
دانلود فصل   4   دانلود
دانلود فصل   5  دانلود
دانلود فصل   7 دانلود
دانلود فصل11     دانلود
دانلود فصل8      دانلود

دانلود نمونه سوال دوم راهنمایی
ارسال شده در 16 بهمن 1391برچسب:, ، توسط سبحان سرمدی ، با موضوع <-PostCategory-> ,

دانلود نمونه سوال ریاضی نوبت اول

دانلود 

دانلود نمونه سوال زبان دوم راهنمایی

دانلود


دانلود دو نمونه سوال ریاضی دوم راهنمایی برای مه های مختلف سال اذر ابان و....
ارسال شده در 16 بهمن 1391برچسب:, ، توسط سبحان سرمدی ، با موضوع <-PostCategory-> ,
دانلود دو نمونه سوال ریاضی دوم راهنمایی

دانلود

دانلود 



دانلود نمونه سوال تاریخ دوم راهنمایی نوبت اول و دوم
ارسال شده در 16 بهمن 1391برچسب:, ، توسط سبحان سرمدی ، با موضوع <-PostCategory-> ,
دانلود نمونه سوال تاریخ دوم راهنمایی

دانلود

منبعwww.moallemi1.mihanblog.com


دانلود متن کتاب های درسی دوم با فرمت فلش مدارس پیشرفته
ارسال شده در 16 بهمن 1391برچسب:, ، توسط سبحان سرمدی ، با موضوع <-PostCategory-> ,
دانلود متن کتاب های درسی دوم با فرمت فلش کلیک کنید    همه دروس به صورت جدا از هم برای دانلود ان



انقلاب اسلامی دهه فجر
ارسال شده در 16 بهمن 1391برچسب:, ، توسط سبحان سرمدی ، با موضوع <-PostCategory-> ,
امروز شاهد مقاله ای در مورد انقلاب خاهیم بود 
ادامه
انقلاب ۱۳۵۷ ایران

صفحه قبل 1 2 3 صفحه بعد
مطالب گذشته

·

دانلود فلش ارسال در : 1398/1/4 13:43

·

سلام ارسال در : 1398/1/4 10:29

·

هوش ارسال در : 1391/12/23 21:6

·

دانلود پاورپویینت ارسال در : 1391/12/17 11:27

·

شناخت ارسال در : 1391/12/16 19:22

·

سلام ارسال در : 1391/12/14 19:21

·

قطره ای عبرت بگیریم ارسال در : 1391/12/14 19:7

·

قطره ای عبرت بگیریم ارسال در : 1391/12/14 19:7

·

salammmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmm ارسال در : 1398/12/12 20:6

·

سلام ارسال در : 1398/12/12 19:28

·

بسته عکس ارسال در : 1391/12/9 14:16

·

فلش های جالب ارسال در : 1391/12/9 13:51

·

انگیری برد ارسال در : 1391/12/2 13:13

·

للات ارسال در : 1391/12/2 13:10

·

در امدی بر ادبیات عرفانی ارسال در : 1391/12/2 12:19

·

آموزش درج ویدئو در وبلاگ ارسال در : 1391/11/30 20:35

·

کار بردذعدسی ارسال در : 1391/11/30 20:24

·

بخندیم ارسال در : 1391/11/29 18:49

·

مدیر وبلاگ ارسال در : 1391/11/20 9:53

·

اهنگ جدیدددددددددددددددددددددددددددد ارسال در : 1391/11/17 18:46

·

موزیک جدید ارسال در : 1391/11/17 18:43

·

عکس فیلم خنده دار ارسال در : 1391/11/17 18:40

·

بوستان سعدی ارسال در : 1391/11/17 18:37

·

همه چیز درباره موشک ارسال در : 1391/11/17 18:33

·

همه ورزش ها ارسال در : 1391/11/17 18:32

·

دانلود نرم افزار علائم فونوتیک بصورت فلش و پوستر فونوتیک با فرمت pdf ـ بسیار جالب برای کلاسهای درس ه ارسال در : 1391/11/17 18:16

·

دانلود پاورپوینت باغ وحش و آب و هوا و فایل تصویری colors(مرتبط با درس یک دوم) ارسال در : 1391/11/17 18:16

·

دانلود SaraDic Mobile Dictionary Final version و کتاب آموزش تصویری زبان انگلیسی ارسال در : 1391/11/17 18:16

·

دانلود پاورپوینتهای متفرقه آموزش زبان و نرم افزار کتب درسی برای موبایل (جاوا) و کتب دیگر ارسال در : 1391/11/17 18:16

·

Learning ABC ارسال در : 1391/11/17 18:16

·

آموزش ساعت به انگلیسی + دانلود نرم افزار تعیین سطح ارسال در : 1391/11/17 18:16

·

دانلود بازی بصورت فلش برای تقویت نوشتاری زبان انگلیسی ارسال در : 1391/11/17 18:16

·

دانلود نرم افزار بسیار عالی کم حجم Kids Land بصورت فلش و آموزش انگلیسی برای مبتدایان ارسال در : 1391/11/17 18:16

·

کلیپ علوم دوم راهنمایی ارسال در : 1391/11/17 18:6

·

ه سایت برای وبلاگ نویسا کلیک ارسال در : 1391/11/17 17:47

·

سایت برای چت ارسال در : 1391/11/17 17:41

·

ورزش و خنده ارسال در : 1391/11/16 19:15

·

پینگ پنگ بازی کنید ارسال در : 1391/11/16 19:12

·

جمهوری اسلامی ایران ایران ارسال در : 1391/11/16 19:4

·

دانلود نمونه سوال تاریخ دوم راهنمایی نوبت اول و دوم ارسال در : 1391/11/16 19:0

پروفایل مدیر

به وبلاگ من خوش آمدید

آرشیو مطالب

لینک دوستان
سایت تبادل لینک - تبادل لینک رایگان">tabADOL LINK

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان هر چی بخواییییییییی






طراح قالب
طراح قالب ملودیوس



کلیه حقوق این سایت محفوظ و متعلق به فانی پولی بوده و استفاده از مطالب سایت با ذکر منبع بلامانع است.
قدرت گرفته از : بلاگفا | ترجمه به بلاگفا توسط : ملودیوس.
قالب سازگار با تمامی مرورگرهای موجود.